Wanneer luisteren om te reageren overgaat in luisteren om te begrijpen, ontstaat er echt contact.
Mijn ervaring en deskundigheid
Mijn scholing
Als toegepast psycholoog binnen het onderwijs draag ik bij aan het welbevinden van leerlingen. Hoe leerlingen zich voelen, is van grote invloed op hun leervermogen. Ik word blij als ik een bijdrage kan leveren aan een veilig gevoel bij leerlingen, pas wanneer leerlingen zich veilig voelen en lekker in hun vel zitten, zijn ze in staat om te leren en zich verder te ontwikkelen. Dit is niet voor elke jongere vanzelfsprekend; soms kan de thuissituatie of andere moeilijkheden een rol spelen. Het luisteren naar de leerling is de eerste stap in het leren begrijpen van een leerling. Hierbij vind ik het essentieel dat de leerling zich gezien en gehoord voelt. Positief benaderen en de kwaliteiten van de leerling centraal stellen, staan binnen mijn begeleiding voorop. Dit stimuleert leerlingen om te geloven in hun eigen kracht. Mijn werkwijze is het luisteren naar de leerling zonder oordeel en vanuit daar samen de weg te bewandelen naar mogelijkheden.
Elke jongere is uniek en verdient aandacht!